قیمت لمینت ها و کامپوزیت ها و تفاوت بین آن ها

۳ بازديد

لمینت تمام عیوب دندان را برطرف می نماید، بدون اینکه به دندان اصلی آسیب جدی وارد شود و یا دندان اصلی خورد گردد. در واقع این مطلب بستگی به روشی دارد که دکتر جراح لمینت انتخاب می‌کند. اگر بخواهیم به توضیحاتی در مورد قیمت لمینت و کامپوزیت و تفاوت بین آن‌ها بپردازیم، باید مطالب زیر را ارائه دهیم.

جنس لمینت‌ها یا از پرسلن‌هاست که به آن لمینت‌های چینی می‌گویند یا از جنس کامپوزیت‌های رزینی است. لمینت‌های پرسلاین نسبت به لکه مقاوم بوده و رنگی مشابه دندان‌های طبیعی دارند. در مورد تفاوت ونیر کامپوزیت و پرسلاین (پرسلن) بیشتر بدانید.



عواملی که بر قیمت لمینت تاثیر گذارند

فاکتور های تعیین کننده لمینت مشخص شده هستند و دندان پزشکان نمی توانند قیمت دلخواه برای آن تعیین کنند. تفاوت قیمت ها تنها می تواند در هزینه جراحی باشد. عوامل موثر بر قیمت هر واحد لمینت عبارتند از؛

  1. کیفیتی که جنس لمینت دارد
  2. موادی که لابراتور در ساخت لمینت باهم ترکیب می کند تا روکش لمینت را بسازد.
  3. تعداد واحدهایی که قرار است روکش کنیم.
  4. کیفیت چسبی که دندانپزشک از آن استفاده می کند.
  5. قطر لمینتی که قرار است از آن برای دندان استفاده شود.

تفاوت بین لمینت و کامپوزیت دندان چیست

  1. قیمت بین این دو محصول؛ کامپوزیت ونیرها قیمت مناسب‌تری نسبت به لمینت‎های سرامیکی دارند چون جنس، کیفیت لمینت‌ها بهتر از کامپوزیت‌ها بوده و همچنین مراحل انجام آن طولانی‌تر است.
  2. تعداد جلسات مراجعه به پزشک؛ کاپوزیت ونیر نهایتا در یک روز و یک جلسه انجام می‌شود ولی انجام لمینت سرامیکی کمی طولانی‎تر است و چیزی حدود 2 الی 3 جلسه زمان می‌برد.
  3. در کامپوزیت ونیر احتمال آسیب دیدگی و یا حتی افتادن روکش وجود دارد این در حالی است که لمینت سرامیکی بسیار با دوام و محکم بوده و درصد شکستی و آسیب در آن پایین است.
  4. لمینت سرامیکی را معمولا در لابراتوار می‌سازند اما برای ساخت کامپوزیت ونیر نیازی به لابراتوار نیست.
  5. از کامپوزیت ونیر برای پوشش دهی جزئی دندان استفاده می شود این درحالی است که لمینت سرامیکی یک طیف گسترده از عیب‌ها و آسیب دیدگی‌های دندان را پوشش می‌دهد.
  6. لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت ونیر نسبت به لکه‌ها مقاوم‌تر است.

قیمت لمینت ها

لمنیت دندان یک روش گران قیمت در مقایسه با سایر روش های ترمیم دندان است و میزان پوشش دهی دندان در آن بسیار بالاست. معیار سنجش یک لمینت خوب این است که روکشی باشد با یک مقاومت و استحکام عالی که ضخامت کمی دارد. لمینت سرامیکی دارای این ویژگی هاست. بنابراین بالاترین قیمت را دارد.

فرق قیمت لمینت و کامپوزیت به چه عواملی وابسته است

لمنیت دندان یک روش گران قیمت در مقایسه با سایر روش های ترمیم دندان است و میزان پوشش دهی دندان در آن بسیار بیشتر از کامپوزیت است. و از آنجا که معیار سنجش یک لمینت خوب این است که روکشی باشد با یک مقاومت و استحکام عالی با ضخامت کم داشته باشد بنابراین کامپوزیت از لمینت سرامیکی ارزان تر است چون بین چنین لمینت و کامپوزیت چنین تفاوت هایی مشهود است. بنابراین لمینت بالاترین قیمت را دارد.

سخن پایانی

در داشتن یک لبخند زیبا حرفه ایی بودن پزشک از عوامل بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. هرچه دندانپزشک حرفه ایی تر باشد دندان ها در جراحی کمتر آسیب می بینند و چهره فرد ظاهری طبیعی تر خواهد داشت. این موضوع که لمینت بهتر است یا کامپوزیت مسئله ایی است که فرد بسته به شرایطی که دارد انتخاب می کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.